Biztonság

A centrifugál fékkel ellátott, valamint hárompontos biztonsági övvel felszerelt, kötött pályára rögzített bobkocsik mindenki számára teljes biztonságot nyújtanak. A bobkocsik maximális sebessége 42 km/h. A kocsik gyorsaságát az utas tetszőlegesen szabályozhatja a fékkarok segítségével saját igényei szerint. A kocsikra szerelt fékkarok csak a lesikló szakaszon működnek, alapállapotban állóra fékezik a bobkocsit. Az elinduláshoz a fékkarok előre tolása szükséges. A bob mindaddig halad, ill. gyorsul, amíg a fékkart előre nyomva tartjuk. A fékezéshez a fékkarok megfelelő mértékű hátraengedése szükséges. A bobpálya tehát, az utazási feltételek betartása mellett maximálisan biztonságot nyújt mindenki számára.
A pályán előfordulhat ütközés okozta baleset, de ez mindig emberi figyelmetlenség következménye, ezért fontos az utazási feltételek maradéktalan betartása. Ütközésért, mindig a hátulról érkező bobkocsit vezető és az előtte haladó bobkocsiba ütköző személy a felelős, kivéve a következő eseteket:
A bobpálya vonalán két helyen megállni tilos tábla figyelmeztet arra, hogy ott ne álljunk meg, mert balesetveszélyes:

  • Az egyik ilyen hely a lesikló szakasz eleje. Itt azért nem szabad megállni, mert a bobkocsik féke ez előtt a pont előtt még nem működik. Ha megállunk a pálya legelső pontján, ahol a fék fog, a következő – a felhúzó kötélről leakadó – bobkocsi belénk fog ütközni, mert ott még nem működik a fék – ezen az egy ponton, a megállni tilos táblánál várakozó bob vezetője a felelős az ütközésért, mivel a következő kocsi még fékezhetetlen.
  • A másik megállni tilos táblával ellátott pontja a pályának a lesikló szakasz vége, ahol egy kapu két oldalán megállni tilos táblák jelzik, hogy lassan haladjunk tovább, a kapun magán pedig belógó függöny is a lassítást szolgálja. A megállni tilos táblákkal felszerelt kapu után találhatók a biztonsági fékek, amelyek megfogják a nagy sebességgel érkező bobkocsit. Ha azonban megállunk a fékeken, az utánunk következő, nem megfelelő sebességgel érkező, figyelmetlen bobozót már nem tudják megfogni a fékek, mert azt a rajta megálló bobkocsi akadályozza. Ha a pálya ezen szakaszán történik baleset emberi figyelmetlenségből, akkor az abban résztvevő mindkét bobkocsi vezetője felelős a balesetért. Hiszen a baleset elkerülhető lett volna, ha az első kocsi nem áll meg a fékeken, vagy ha a következő kocsi, megfelelő sebességgel érkezik, és időben, még az ütközés előtt megállítja a bobot.